We gaan weer .... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annèt & Kees - WaarBenJij.nu We gaan weer .... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annèt & Kees - WaarBenJij.nu

We gaan weer ....

Door: Annèt

Blijf op de hoogte en volg Annèt & Kees

25 December 2017 | Suriname, Paramaribo

Beste mensen,

Het is al vijftien jaar geleden, dat ik - later wij - de wederwaardigheden van het eerste verblijf aan Suriname met jullie deelde via aloparamaribo.waarbenjij.nu . Na zo 'n vier bezoeken werden bijzondere ontmoetingen en avonturen voor ons zo normaal, dat we er geen verslag meer van deden. Dat willen we, mede op verzoek van verschillende nieuwe èn oude contacten, binnenkort herstellen.

Wij vertrekken eind december weer voor drie maanden naar Suriname. Alhoewel we beiden gepensioneerd zijn, ontbreekt het ons niet aan 'werk', zowel thuis als in Suriname.
Onze persoonlijke contacten zijn dynamisch en menigeen heeft zijn mailadres gewijzigd. Daarom wordt deze mail mede gestuurd om ons adressenbestand te checken. Aanvullingen en wijzigingen zijn welkom.

Mochten wij u niet meer zien of spreken, dan wensen wij u en de uwen een VOORSPOEDIG NIEUWJAAR !

• 25 December 2017 - 14:08

Louis Postma:

Goede reis en veel plezier de komende maanden in Suriname. Ik blijf graag op de hoogte van jullie ervaringen. Ik verwacht nog steeds een keer voor de stichting met een bouwploeg die kant op te gaan!
    Met hartelijke groet van Louis.

• 25 December 2017 - 14:19

Lenie En Adriaan De Zeeuw:

veel plezier en werkse, wij zorgen er voor dat er een container staat, om te helpen mede
    te lossen en te begelijden.
    Wij komen over een maand.

• 25 December 2017 - 14:25

Jan Hoogendoorn:

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar gewenst en succes met jullie "opdracht"

• 25 December 2017 - 15:10

Jan En Jenny Westenbrink:

Wij wensen jullie een goede vlucht en fijn verblijf in Suriname.
    Uiteraard blijven we graag op de hoogte van jullie belevenissen.
    Groeten van Jan en Jenny

• 25 December 2017 - 15:22

Christina Vermeulen-Meiners:

Veel succes. Inmiddels ben ik ook met pensioen.
    Moet ik niet eens een keertje komen, om wat vaginale uterussen te doen, met de dechamps?

• 25 December 2017 - 15:51

Gijs Apeldoorn:

Omdat ik op deze 1e Kerstdag de mail naliep kwam ik deze site tegen. Een verrassing. Ik maak graag gebruik van de mogelijkheid om jullie de komende maanden te volgen.En wens jullie een prima reis en goede weken in de zon. Geniet ervan en wij sporten ook in het nieuwe jaar in Leusden gewoon door. Annet en Kees , groet van een achterblijver.

• 25 December 2017 - 19:50

Marieke Van De Weele:

Heel veel succes en plezier toegewenst, Annet en Kees. Ik lees jullie reisverslag graag mee. En blijf jullie goede werk nog vele jaren in goede gezondheid en ook samen doen. Groet!

• 25 December 2017 - 21:10

Wim Lam Lion:

Hallo Janet en Kees,

het regent een beetje maar ik heet jullie van harte welkom in swiet sranang....

tot gauw....

wim

• 25 December 2017 - 22:41

Hetty En Wim De Kort:

Dag Annèt en Kees,
    Nogmaals een gezellig Kerstfeest in Nederland en straks een goede jaarwisseling in Suriname!
    Jullie werk en hulp ginds is ongetwijfeld weer een uitdagend en mooi begin van 2018.

• 25 December 2017 - 23:53

Carla:

Leuk Kees en Annet dat jullie oude banden weer gaan aanhalen en een helpende hand gaan bieden waar nodig. Ik kijk uit naar jullie verslagen van ervaringen. Het ga jullie goed daar en een mooie start van het nieuwe jaar gewenst. Lieve groet van Carla.

• 26 December 2017 - 00:18

Birgit Van Den Boom:

Hoi Annet en Kees,
    Wat leuk te lezen dat jullie weer naar Suriname gaan. Ik ga er met een vriendin twee weken op vakantie vanaf 23 feb. Vinden jullie het misschien leuk als we jullie daar opzoeken? Hartelijke groeten en een fijne jaarwisseling in Suriname.

• 26 December 2017 - 11:12

Henk&Ulie:

Hoi lieverds,
    Veel plezier in Suriname .
    We blijven graag op de hoogte van al jullie belevenissen.
    Lieve groet en knuffels,
    H&U.

• 26 December 2017 - 11:46

Toinny:

Goede reis, veel genieten, houd het gezond en ik lees graag jullie verslagen! Lieve groetjes, Toinny

• 26 December 2017 - 12:55

Martien En Joma:

Dag Annet en Kees, een fijn verblijf in Suriname en we horen graag van jullie belevenissen.
    Goede reis en een gezond 2018 gewenst, Martien en Joma

• 26 December 2017 - 14:14

Dick Van Den Broek:

Beste Kees en Annèt, Heel veel plezier in Suriname.
    Geniet van het mooie land, de temperatuur en jullie vrienden!

• 27 December 2017 - 10:31

Cor En Lidy Wijnans:

Hoi Kees en Annet

Super leuk om jullie na zo'n lange tijd weer te volgen.
    Wij wensen jullie een fijne tijd daar in dat mooie en warme land.
    Geniet er van.
    Lieve groetjes van ons .

Cor en Lidy.

• 27 December 2017 - 14:29

Job En Martha:

Lieve Annet en Kees, wij wensen jullie een liefdevol en energiek 2018! Fantastisch dat jullie weer naar Suriname gaan en ja ook wij vinden het fijn om jullie verslagen te volgen. Goede reis en tot emails ....... xx

• 28 December 2017 - 19:33

Marjoke Ruissen:

Voor jullie ook een sprankelend 2018 toegewenst. En alle goeds voor in Suriname!
    Liefs, Marjoke

• 28 December 2017 - 20:07

Pieter Pars:

Dag Kees en Annet,

Weer een goede tijd toegewenst daar!

Groeten,

Pieter & Mila

• 29 December 2017 - 16:11

Mathijs. Annemarie, Nathan, Sophie En Lucas:

Lieve opa en oma,

Héél, héél veel plezier in Suriname. Geniet van de temperatuur, de relatieve rust en jullie vrienden daar.
    Namens jullie slaan we ons hier wel door de winter... :-)

Heel veel liefs

MANSL

• 01 Januari 2018 - 21:18

Douwe Van Baggem:

Daag Annet en Kees,
    Wat leuk dat jullie verslag doen van jullie reis en verblijf in Suriname. Ik zal het met plezier volgen.
    Een mooie en goede tijd daar toegewenst.
    Douwe van Baggem

• 04 Januari 2018 - 18:33

Theo En Annemarie:

Dag Annèt en Kees,

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
    Wij wensen jullie een heel fijne tijd in Suriname.

Veel groeten
    Theo en Annemarie

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Zorgondersteuning Suriname

25 Maart 2018

Bijna naar huis (inmiddels de avond voor vertrek)

08 Maart 2018

Weer even wennen

25 December 2017

We gaan weer ....
Annèt & Kees

In 2002 hebben wij kennis gemaakt met Paramaribo. Onze Malthy - in Nederland opgeleid tot gynaecoloog - was met haar gezin naar Suriname teruggekeerd en wij waren heel nieuwsgierig naar haar moederland, haar woning en haar werkplek i.c. het Diakonessenhuis. Terug in ons land zijn we begonnen met het bijeensprokkelen van verband- en verpleegmateriaal voor met name de afdeling verloskunde, een afdeling, die eind 2004 (en latere jaren vaker) kon rekenen op een half jaar versterking van een ervaren verpleegkundige-lactatiekundige: Annèt. Dankzij de steun van de Stichting Zorg samen voor Suriname hebben we sinds 2005 'eigen' vervoer, waardoor we een samenwerkingsverband konden aangaan met de Stichting BabyHopeⁱ (inzameling kraamverband). In 2008 is Kees toegetreden tot het bestuur van SZsvS.