Weer thuis - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Annèt & Kees - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Annèt & Kees - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Annèt/Kees

Blijf op de hoogte en volg Annèt & Kees

14 Februari 2009 | Nederland, Leusden

Annèt en Anja zijn tevreden teruggekomen: zowel de cursussen als de aansluitende trip naar het binnenland zijn hen goed bevallen.
(De foto 's worden binnenkort geplaatst.)

Zoals door Annèt in haar vorige bericht vermeldde, zijn wij nauw betrokken bij het Onderwijsproject Sipaliwini = het bouwen van een school voor basisonderwijs met onderwijzerswoning en sanitaire voorzieningen in het binnenland van Suriname. Zie a.u.b. op de site www.zorgsamenvoorsuriname.nl zowel de Nieuwsbrief met achtergrondinformatie als de projectfoto's ter illustratie. Om de benodigde 50.000 euro bij elkaar te krijgen wordt ondermeer een benefietconcert (met Jurgen Raymann, Denise Jannah, Edsilia Rombley, e.a. incl. een afterparty) in de
Rotterdamse Doelen gegeven. Als je kunt komen op maandag 23 februari a.s. dan zouden we dat zeer op prijs stellen. In Suriname worden ondertussen voorbereidingen getroffen, zodat de bouw in maart echt van start kan gaan. Oktober 2009 zouden we hde school dan aan de Surinaamse regering kunnen overdragen.

Voor "onze" (ja, zo zien we het nu Kees in het bestuur heeft plaats genomen) Stichting is dit project een bijzondere activiteit. Het
versturen van 10 containers per jaar met ingezameld school- en medisch materiaal blijft nog steeds het hoofddoel. Donaties in de vorm van geld en/of goederen zijn altijd
welkom.

We kunnen uren vertellen over onze activiteiten voor Suriname en over de doelen/projecten
(bijv. hoe kinderen uit het binnenland vervolgonderwijs kunnen krijgen). Laat het maar weten als je geinteresseerd bent.
Wij gaan weer sparen voor eind 2009.

Hartelijke groeten
Annèt en Kees

• 13 Februari 2009 - 22:18

Hetty En Wim:

Welkom thuis Annèt! xxx

• 16 Februari 2009 - 10:12

Gilda:

Hallo lieve Annet.
    Fijn dat je weer thuis bent.En wat doen jullie toch veel voor jullie geliefde Suriname.Je kunt echt lezen dat het uit het hart van jou en Kees komt.Helaas kan ik 23 februari niet.Tot gauw in het MMC. Liefs, ook van Jan aan jullie beiden.
    Knuffel, GILDA

Van alles wat

31 December 2009

Gezellige jaarwisseling
Annèt & Kees

In 2002 hebben wij kennis gemaakt met Paramaribo. Onze Malthy - in Nederland opgeleid tot gynaecoloog - was met haar gezin naar Suriname teruggekeerd en wij waren heel nieuwsgierig naar haar moederland, haar woning en haar werkplek i.c. het Diakonessenhuis. Terug in ons land zijn we begonnen met het bijeensprokkelen van verband- en verpleegmateriaal voor met name de afdeling verloskunde, een afdeling, die eind 2004 (en latere jaren vaker) kon rekenen op een half jaar versterking van een ervaren verpleegkundige-lactatiekundige: Annèt. Dankzij de steun van de Stichting Zorg samen voor Suriname hebben we sinds 2005 'eigen' vervoer, waardoor we een samenwerkingsverband konden aangaan met de Stichting BabyHopeⁱ (inzameling kraamverband). In 2008 is Kees toegetreden tot het bestuur van SZsvS.